Er zijn in 2020 voor maar liefst 3,4 miljard euro aan betaalverzoeken via Tikkie gedaan. Dat is een groei van ongeveer 20% ten opzichte van 2019.

De betaalapp Tikkie is eigendom van ABN AMRO, die de service in 2016 lanceerde. Sinds de start is er voor 7,8 miljard euro aan Tikkies betaald. De app telt nu meer dan 6 miljoen gebruikers. In totaal werd er in 2020 voor 3,4 miljard euro aan Tikkies betaald, dat is ongeveer 800 miljoen euro meer dan in 2019.

Zakelijke groei
Tikkie telde sinds de eerste lockdown een verdriedubbeling van het aantal zakelijke gebruikers per week. “Ondernemers zijn op zoek naar oplossingen voor betaalmethoden nu de winkels dicht zijn”, zegt Moreno Kensmil, hoofd marketing van de betaalapp. Exacte cijfers wil de bank nog niet geven, maar volgens Kensmil is het aantal zakelijke aanmeldingen opgelopen van ongeveer 150 aanmeldingen per week naar ongeveer 450 aanmeldingen per week. Bedrijven betalen tussen de 17 en 25 cent per transactie. Over de omzet die met de transacties gemoeid is, wil de bank nog niets zeggen. Wel zegt men dat in 2020 het aantal bedrijven dat Tikkie gebruikt van 6.000 naar 13.000 is gegroeid. “Dat zien we nog harder doorlopen”, aldus Kensmil.


Interessant? Deel het met je vrienden!

JP Burry

Volgt nauwlettend de geldmarkt.. Draait graag dubbeltjes om en bankiert bij Mesa Verde. Zijn visie: vergeet The Big Short, we gaan voor The Big Reset.

0 Comments

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *